#RUNDIARY: Een actieve laatste volle februari week!

Ik vond het weer tijd om een #rundiary, of beter een sportdagboekje te plaatsen. Nu heb ik wel een enorm goede week uitgekozen om dit te doen, want het was een week waarin ik weer best wat kilometers kon maken EN me aan mijn eigen goede voornemen kon houden om minimaal 3x per week ook een kracht training op de gym er in te gooien. Dus zulke diary’s zijn het leukste om te schrijven, dat snap je natuurlijk wel.

Maandag 20 februari
De maandag goed beginnen, dat is altijd fijn. Mijn bedje lag alleen ’s ochtends heel erg lekker, dus ik besloot mijn run na de avond te verplaatsen. Er stond best wat wind en het miezerde ook nog eens, maar toch lekker een rondje van 8,6 km erin gegooid. Gewoon op z’n lekkere gemakje (5’29”). Ik wilde nog de gym induiken, maar ik zat te lekker op de bank met een leuke serie en wat lekkers en tjah… toen dacht ik; morgen weer een dag :)!

Dinsdag 21 februari
De maandag liep niet helemaal volgens mijn planning, dus dacht ik: dat maken we de dinsdag dan maar goed. Lekker een 10 kilometer run erin gegooid en afsluitend 50 minuutjes kracht training. Dat voelde echt GOED!

Woensdag 22 februari
Er stond een lekker etentje gepland, gewoon, omdat het kan en het woensdag is.. maar wilde toch even lekker de sportschool in, maar ook lopen. Hoe doen we dat? Nou gewoon een snel rondje (7,5 km op 5’06”) en snel 10 minuutjes de gym in. Every minute counts, right?


Donderdag 23 februari
Ik dacht: ik ga er ’s ochtends mooi vroeg uit, dan kan ik nog mooi terwijl het droog is mijn rondje maken. Nou, dat was fout gedacht. Want hoewel code geel pas voor de middag voorspeld werd, was mijn rondje heel erg nat, koud en winderig. Brrr! Toch lekker 8,7 km er tegenaan gegooid en na een warme, lange douche was ik klaar voor mijn werkdag! Ook ’s avonds ging ik braaf voor een klein uurtje naar de gym, wel alles op z’n gemakje, maar toch de kracht oefeningen gedaan die in de planning stonden!


Vrijdag 24 februari
Direct uit het werk deed ik mijn run, die ging erg moeizaam. Ik was enorm moe, had ook een hectische drukke werkweek achter de rug en kwam niet in mijn tempo. Dat was dus een erg pittige. Toch kon ik mijn training afronden met 10,3 kilometer. En uiteindelijk was mijn pace 5’27”, dus niet mega slecht. Daarna nog een uurtje kracht training en toen ging ik toch lekker voldaan naar huis.

Zaterdag 25 februari
Vandaag stond er een wat langere duurloop op de planning, maar wilde ik ook graag naar de sportschool. Wat deed ik dus: rugzakje op en gaan! 17 mooie kilometers later stond ik in de sportschool voor netjes mijn kracht workout. Dus toch weer 45 minuutjes de gym in en daarna uitlopen richting huis (2,6 km). Een actieve zaterdag morgen, dus!

Zondag 26 februari
Vandaag kon ik onverwachts mee doen aan de Vondelrun. Een leuke loop die, je raadt het al, dwars door het Vondelpark heen ging. Ik schreef hier al een verslag over. Toch weer een lekkere kleine 10 km (9,91 km) mee kunnen pakken. ’s Middags knoopte ik er meteen een heel rustaaaaaaaaagh herstel loopje achteraan met manlief, want die wilde graag ook nog even een blokje om.

Week kilometers: 80 km
Aantal keer gym: 5 (ja ik tel die 10 minuutjes gewoon mee, hoor ;))!

Ik ben erg blij dat het me gelukt is om me aan m’n gym sessies te houden. Die ontwijk ik nog wel eens… maar die moeten toch echt gebeuren wil ik voor een sterker lijf zorgen. Dus: blijven focussen hierop :)!

En, hoe was jouw week? Ook kunnen doen wat je had willen doen? Let me know!

One Reply to “#RUNDIARY: Een actieve laatste volle februari week!”

  1. goed bezig, Patty!

Geef een reactie