#RUNDIARY Februari | Lets run and have some fun! Part one.

Het werd toch weer even tijd om een #rundiary te uploaden. Hoewel ik goede voornemens had om naast het hardlopen (minimaal) drie keer de sportschool te bezoeken, is dit de afgelopen week helaas niet gelukt. Net zoals het ‘aan het begin van de week plaatsen van mijn run diary van afgelopen week’. Maar ach, dinsdag kwalificeert nog voor ‘het begin v/d week’, niet ;)! In ieder geval… Een overvolle werkagenda, een werkgala, korte nachten en lange dagen en eerlijk is eerlijk; een kwestie van prioriteiten. Want met weer als deze kies ik toch echt wel weer voor een langere run. En mezelf in de ochtend het bed uit schoppen was deze week enorm lastig (al is me dit wel een aantal keer gelukt). Jullie kunnen hieronder mijn rundiary van de afgelopen week lezen. En ik ben heel erg benieuwd hoe jullie week er uit zag! Laat gerust een comment of berichtje achter.

Rundiary!

Zondag 5 februari
Normaliter begin ik mijn week met maandag, maar ik wil nog graag even terugblikken op 5 februari, toen ik de 8 van Apeldoorn liep tijdens de Midwinter Marathon. Ik vond hier eindelijk een klein beetje tempo terug en was dus erg blij met het resultaat. Hier lees je meer over mijn tijd, de dag en de omstandigheden!

Maandag 6 februari
Ik ben nog behoorlijk moe in de beentjes. Maar wil wel even lekker lopen. Ik ga na mijn werk dus voor een heerlijke 5 kilometer recovery run. En het voelt ook best zwaar, moet ik bekennen. Toch tik ik weer lekker de 5 km aan met een pace van 5’48” ben ik ook niet geheel ontevreden.

Dinsdag 7 februari
Vandaag merk ik dat mijn benen nog veel meer moeite er mee hebben. Wat gek! Ik maak een rondje van 5,1 kilometer met een pace van 5’43”, maar merk dat het behoorlijk ploeteren en opbouwen is. Pas na een kilometer of 3 kom ik een beetje in mijn flow. Bovendien regende het keihard, dat was dus best een klein beetje afzien :).

Woensdag 8 februari
Ik weet dat als ik wil lopen ik er toch echt vroeg uit moet, omdat mijn dag zal doorlopen tot ergens midden in de nacht (uiteindelijk blijkt dit een uur of 3.00 te zijn). Daarom hup, vroeg het bed uit en om 6.00 uur sta ik buiten voor een rondje. Het gaat eigenlijk super lekker en ik loop 7,6 km met een pace van 5’33”.

Donderdag 9 februari
Vandaag weer een lange werkdag voor de boeg. Na een nacht van een kleine 4 uur komt de wekker hard aan. Toch wil ik lekker een rondje gaan doen en stap ik op een voor mij onbekende plek naar buiten om de plaats te ontdekken. Ik wil een rondje van 6 km maken, maar ben heel even een stukje verdwaald waardoor de kilometers op 7,3 eindigen. Na het rondje doe ik nog wat rek en strekoefeningen in de sportschool.

Vrijdag 10 februari
Ik wilde graag vrijdag ochtend een rondje maken, maar ik kom mijn bed niet uit. Al is het wel lastig: ik moet nog echt even bijkomen van de halve nacht van woensdag op donderdag (ben niks gewend, haha). Bovendien moet ik zeggen dat ik aan het eind van de dag echt gewoon zin heb in m’n rondje en dus loop ik ook best lekker en wordt het weer een rondje van boven de 7 km, namelijk 7,51 km. Met een pace van 5’23” zit er een stijgende lijn in de snelheid vanaf maandag ;)!

Zaterdag 11 februari
Een hele week geen sportschool van de binnenkant gezien, met uitzondering van wat rek- en strekoefeningen op de donderdag. Ik besluit hier vandaag verandering in te brengen, maar wil eerst een rondje lopen. Omdat het rondje enorm lekker gaat kom ik wat langer dan gepland de sportschool binnen en kan ik helaas maar een dik half uurtje trainen, maar ach; iets is meer dan niets :)! Ik loop voor mijn rondje sportschool 16 km met een pace van 5’21” en na de sportschool loop ik nog even rustig uit naar huis, dit is 2,6 km en ik doe dit op een rustig tempootje van 5’37”.


Zondag 12 februari
De mooiste dag qua weer, maar de minst lekkere training van de week L! Ik heb een lange duurloop op het programma staan, maar na 5-6 kilometer begint mijn knie en been enorm te zeuren. Ik ben nog steeds niet hersteld van mijn flinke blessure en moet elke dag nog weer oppassen en luisteren naar mijn lijf. Vandaar dat ik ook nog lang niet mijn tempo’s kan weervinden. Ik besluit verstandig te luisteren naar mijn lijf en mijn rondje af te breken en naar huis te lopen. Toch nog 11,3 km mee gepakt.

De rest van de dag rustig met de beentjes omhoog niks doen nadat ik eerst goed gestretcht heb. Hopelijk gaan de klachten weer snel weg en is het een moment opname. Om toch een positieve noot erin te gooien: wat was het fantastische dag met de sneeuw! Ik heb echt genoten. En de temperatuur was ook prima te doen. Helaas was het in de ochtend nog niet zo blauw, maar ’s middags brak echt de zon een klein beetje door (toen was ik wel al weer terug, maar ach je kunt niet alles hebben).

Zoals jullie zien was het een week met gezellig wat kilometers en ben ik dus erg benieuwd wat de komende week weer gaat brengen. Ik wil graag elke week weer wat progressie zien in m’n herstel dus hoop dat dit gaat lukken. In ieder geval is het voornemen om nu wel de sportschool wat vaker van de binnenkant te zien, maar omdat het weer een drukke week is en ik mezelf niet wil overbelasten probeer ik niet te streng te zijn voor mezelf ;)!

En, hoe zag jullie week eruit? En wat zijn jullie plannen voor de komende week? Ik probeer altijd wel een soort van planning te maken, maar sinds dat ik nog steeds in mijn blessure-tijd zit kan ik die eigenlijk dan net zo goed na 1 dag overboord gooien. Ik wacht dus rustig af wat de dag mij brengt en hoe mijn training zal zijn. De rest komt dan vanzelf!

Totaal kilometers afgelopen week:
Kilometers maandag – zondag: 62, 41.

Liefs Patty

Geef een reactie